Nieuwe campagne Simyo: 'Genoeg maakt Gelukkig'

Sim Only provider haakt in op trend waarbij mensen steeds bewuster worden van hun eigen consumeergedrag

17 JUNI 2015, AMSTERDAM
Sim Only provider Simyo lanceert vandaag een nieuwe communicatie campagne: 'Genoeg maakt Gelukkig'. Daarmee haakt de voordeelprovider in op een maatschappelijke trend waarbij mensen steeds bewuster worden van hun eigen consumeergedrag.

Sim Only provider Simyo lanceert vandaag een nieuwe communicatie campagne: 'Genoeg maakt Gelukkig’. Daarmee haakt de provider in op een maatschappelijke trend waarbij mensen steeds bewuster worden van hun eigen consumeergedrag.

Simyo ontwikkelde de campagne samen met reclamebureau KOKORO Amsterdam. Strategy director Rik Heijmen licht toe: "Consumenten maken steeds vaker bewust de keuze om gelukkig te zijn met genoeg. In plaats van altijd alleen maar meer te willen. Bezit is minder belangrijk, het consumptiegedrag is selectiever en mensen willen meer zelf doen. Door kritisch te kiezen, vrolijk te besparen en zélf dingen te regelen krijgen ze de beste kwaliteit, maar niet voor meer dan nodig. Zo houden ze geld over voor zaken die écht belangrijk zijn."

Trend
Uit onderzoek van Motivaction (zie grafiek onder dit bericht) blijkt dat een steeds groter wordende groep consumenten aangeeft dat ze soberder zouden kunnen leven, zonder kwaliteit in te leveren. Een trend die door alle bevolkingsgroepen heen merkbaar is.

Mischa Oudolf, marketing manager van Simyo: “Onze klanten zijn zich heel bewust van waaraan ze wél en waaraan ze geen geld en tijd willen besteden. Die mentaliteit kenmerkt de Simyo beller. Ze bepalen zelf wat ze nodig hebben. Bij Simyo krijgen bellers het inzicht, overzicht en de tools om elke maand precies te bepalen wat voor hen genoeg is.”

Minimalistische commercials
De Simyo campagne bestaat uit vier minimalistische online commercials die laten zien wat het plezier van genoeg is. Wouter Vanhaeren (Creative director KOKORO): "Bij het ontwikkelen van de campagne kwamen we erachter hoeveel voldoening mensen halen uit de gedachte dat je niet meer gebruikt dan je nodig hebt. Precies uitkomen zoals jij het uitkient bleek echt 'een ding' te zijn. Op basis van dit inzicht hebben we 4 herkenbare situaties op een zo abstract mogelijke manier uitgebeeld."

Content strategie
Mischa Oudolf: Het is een leuke campagne, waarin de bewuste consument zich zeker zal herkennen. En het is een manier om als Sim Only provider een positieve bijdrage te leveren aan een groeiende trend van bewustwording van je eigen consumeergedrag. Naast de campagne zal de Sim Only provider de komende maanden een bestemming worden voor bewuste consumenten waar tips en verhalen te vinden zijn die hen helpen vrolijk te besparen en meer te doen met minder.”

VERANTWOORDELIJK BIJ SIMYO:

Brand manager: Mischa Oudolf
Online marketing marketing: Lieve Gerretsen
General manager: Bart Versteijlen
Online community en Social: Alex Reijgersberg
Content manager: Wiely de Woo

VERANTWOORDELIJK BIJ KOKORO AMSTERDAM:

Strategie: Rik Heijmen
Creatie: Merlijn van Vliet, Wouter Vanhaeren
Project: Valery Story, Rosa van der Voorst
Filmproductie: Caviar
Regie en D.O.P: Olaf van Gerwen
Productie: Rogier Dorant & Eveline Bloemendal

Met bijdragen van: Tom Kniesmeijer (trendstrateeg), Martin van der Gaag (Genoeg magazine), Pascal Boogaert, Thomas Reinhold (Creatie) e.v.a.

Betrokken bureaus:
KOKORO Amsterdam, Mindshare, WeLikeMilk, Freshbridge, OrangeValley, Resoluut en Poort80

--------------------------------------

Noot voor redactie – niet voor publicatie:

Simyo is een Sim Only provider die gebruik maakt van het KPN netwerk. Bij Simyo kunnen klanten al hun telecomzaken zelf online regelen: aanmelden, opzeggen, bundels verhogen én verlagen via www.simyo.nl of via de Mijn Simyo app die beschikbaar is voor iPhone en Android. In de afgelopen twee jaar kwam het merk viermaal op rij als beste uit de test bij de Mobiele ProviderMonitor van de Consumentenbond.

KOKORO Amsterdam is een onafhankelijk reclamebureau dat gelooft dat consumenten kiezen met het hart. Kokoro betekent 'hart, hoofd én geest' in het Japans. KOKORO verbindt harten van merken met de harten van mensen.

Citaten
"Het is een leuke campagne en een manier om als Sim Only provider een positieve bijdrage te leveren aan een groeiende trend van bewustwording van je eigen consumeergedrag. " Mischa Oudolf, Brand Manager Simyo
"We kwamen erachter hoeveel voldoening mensen halen uit de gedachte dat je niet meer gebruikt dan je nodig hebt. Precies uitkomen zoals jij het uitkient bleek echt 'een ding' te zijn. " Wouter Vanhaeren, Creative Director KOKORO