Nieuwe campagne Simyo: 'Je kent jezelf het best!'

Sim Only provider Simyo erkent dat niemand beter kan bepalen wat jij nodig hebt, dan jijzelf.

15 SEPTEMBER 2016, AMSTERDAM
Sim Only provider Simyo lanceert de nieuwe campagne: 'Je kent jezelf het best!'. Daarmee erkent Simyo dat niemand beter kan bepalen wat jij nodig hebt, dan jijzelf. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau KOKORO Amsterdam en is vanaf half september te zien als online campagne én te horen op de radio.

Met het campagnethema 'Je kent jezelf het best’ positioneert Simyo zich als mobiele provider die klanten in hun waarde laat en niets oplegt. Daarmee erkent Simyo dat niemand beter kan bepalen wat jij nodig hebt, dan jijzelf. Consumenten kunnen bij Simyo zelf hun abonnement samenstellen (pick and choose). En als ze eenmaal Simyo beller zijn, kunnen ze hun bundels ook zelf maandelijks naar boven of beneden aanpassen. Zo blijft je altijd Baas in eigen bundel.

Veel bedrijven denken je te kennen
In de campagne laat Simyo op ludieke wijze zien dat bedrijven precies denken te weten wie hun klanten zijn, maar dat ze hier vaak compleet naast zitten. Ook online is dit fenomeen voor veel mensen ook heel herkenbaar. Denk aan de vele retargeting banners waarin mensen producten voorgeschoteld krijgen waar ze helemaal niet op zitten te wachten.

Fake retargeting
Als onderdeel van de online campagne zet Simyo fake retargeting banners in, waarin nietsvermoedende bezoekers van websites worden aangesproken met de boodschap: "Volgens onze gegevens bent u geïnteresseerd in deze producten: Baard Badmuts, Draagbare Selfie achtergrond en Camouflage koptelefoon" (absurde producten die bedacht zijn door Simyo). Na een tijdje verschijnt er over deze producten in grote letters: "Of niet?!". Gevolgd door het campagnethema: "Je kent jezelf het best! Daarom bepalen wij niet wat je nodig hebt. Dat doe je zelf! Daarom kan je bij SImyo zelf je abonnement samenstellen. En zelf je bundels aanpassen.".

De campagne is ontwikkeld door reclamebureau KOKORO Amsterdam en is vanaf begin september te zien als online campagne én te horen op de radio. Daarnaast is er ook een speciale campagnepagina waarop alle voordelen van Simyo terug te vinden zijn.

VERANTWOORDELIJK BIJ SIMYO:

Brand manager: Mischa Oudolf
Online marketing: Jeroen Oosterbaan Martinius
General manager: Bart Versteijlen
Online community en Social: Alex Reijgersberg
Content manager: Wiely de Woo

VERANTWOORDELIJK BIJ KOKORO AMSTERDAM:

Strategie: Caroline van Hoof
Creatieve directie: Merlijn van Vliet & Wouter Vanhaeren
Creatives: Henk Oortwijn, Yvo de Lange, Robbert Maruanaija, Yavez S.E. Anthonio, Thijs Mosterman
Project manager: Valery Story
CSD: Frieda Ulsamer de Waard

Filmproductie: The Boardroom films
Regie: Olaf van Gerwen
Producer: Eric van Bentum
Audioproductie & muziekcompositie: Big Orange

Betrokken bureaus:
KOKORO Amsterdam, Mindshare, WeLikeMilk, Digined, OrangeValley, Resoluut & Soda Studio

--------------------------------------

Noot voor redactie – niet voor publicatie:

Simyo is een Sim Only provider die gebruik maakt van het KPN netwerk. Bij Simyo kunnen klanten al hun telecomzaken zelf online regelen: aanmelden, opzeggen, bundels verhogen én verlagen via www.simyo.nl of via de Mijn Simyo app die beschikbaar is voor iPhone en Android. Het merk kwam 8 keer op rij als beste uit de test bij de Mobiele ProviderMonitor van de Consumentenbond.

KOKORO Amsterdam is een onafhankelijk reclamebureau dat gelooft dat consumenten kiezen met het hart. Kokoro betekent 'hart, hoofd én geest' in het Japans. KOKORO verbindt harten van merken met de harten van mensen.