Persgroep Nederland introduceert: De week van de krant

Een campagne over alle titels heen om de krantenbranche op de kaart te zetten.

24 OKTOBER 2016, AMSTERDAM
De Persgroep Nederland introduceert een branchecampagne over alle titels heen om de krantenbranche op de kaart te zetten. De campagne 'De week van de krant' maakt duidelijk dat er anno 2016 altijd een vorm van de krant is die precies in je leven past. Tijdens ‘De week van de krant’ kunnen liefhebbers van kwaliteitsnieuws kiezen uit maar liefst 11 kranten en deze tot 8 weken gratis proberen in een abonnementsvorm die het beste bij hen past.

De Persgroep Nederland introduceert een branchecampagne over alle titels heen om de krantenbranche op de kaart te zetten. De campagne 'De week van de krant' maakt duidelijk dat er anno 2016 altijd een vorm van de krant is die in je leven past. Want de krant is altijd en overal beschikbaar zowel op papier, tablet en smartphone. En of je 'm nu alleen in het weekend wilt, of gewoon de hele week. Het kan allemaal! Tijdens ‘De week van de krant’ kunnen liefhebbers van kwaliteitsnieuws kiezen uit maar liefst 11 kranten en deze tot 8 weken gratis proberen in een abonnementsvorm die het beste bij hen past.

Florianne Harmsen (Marketing manager Persgroep): "Dit is de eerste Persgroep brede campagne waarbij we de krachten bundelen van al onze mooie merken. Samen brengen we de veelzijdigheid van de abonnementsvormen qua device en looptijd onder de aandacht met een opvallend en leuk concept."

In de campagne zien we verschillende situaties waarin een man in de meest onmogelijke posities een krant leest. Met één been in zijn nek in de kroeg. In staande spagaat bij de bushalte. En met zijn hoofd tussen z'n benen in het park. De boodschap bij deze merkwaardige poses luidt: "Hoe u de krant ook leest, er is altijd een vorm die precies bij u past.". De beelden zijn geschoten en bewerkt door top-fotograaf Jaap Vliegenthart. De campagne zal vanaf 9 november te zien en te horen zijn op: TV, print, DM, outdoor, online en radio.

Verantwoordelijk bij Persgroep Nederland
CEO: Erik Roddenhof
Marketing manager: Florianne Harmsen
Marketing manager: Esther Nanninga

Verantwoordelijk bij bureau
Bureau: KOKORO Amsterdam
Strategie: Rik Heijmen
Creatie: Merlijn Van Vliet, Wouter Vanhaeren
CSD: Frieda Ulsamer de Waard
Projectmanager: Valery Story

Productie
Fotografie: Jaap Vliegenthart
Animatie: Onesize
DTP en opmaak: De Persgroep
Muziekcompositie: SMP Martijn Schimmer
Audioproductie: Loudness Jaap Wajer
Voiceover: Beer ten Kate

KOKORO Amsterdam is een onafhankelijk reclamebureau dat gelooft dat consumenten kiezen met het hart. Kokoro betekent 'hart, hoofd én geest' in het Japans. KOKORO verbindt harten van merken met de harten van mensen.