263291 1710123186 def 5433b5 large 1509700190

KOKORO Amsterdam maakt internationale campagne voor Gemeente Den Haag.

Het heartvertising bureau lanceert toeristische imagocampagne 'Duik in Den Haag'.

Summary

Na het zien van de toeristische imagocampagne 'Duik in Den Haag' kan niemand er meer omheen: Den Haag is de stad aan zee. De ligging van Den Haag aan zee staat dus centraal en tegelijkertijd worden diverse highlights van Den Haag getoond. Hierbij vloeien stad en zee naadloos in elkaar over. Zo hoopt Gemeente Den Haag mensen te inspireren om een (korte) trip naar de stad én de zee te maken.

Alles wat Den Haag te bieden heeft, heeft een ‘plus’: de invloed van de zee. Den Haag is namelijk de enige Nederlandse stad die echt áán zee ligt. En die bijzondere sfeer en veelzijdige bezienswaardigheden moet iedereen komen ervaren. Daarom nodigt de campagne iedereen uit om eens in Den Haag te duiken.

En dat doet Gemeente Den Haag met een wel heel bijzondere beeldtaal. Hierbij zien we in een video een stel samen letterlijk in een aantal Haagse attracties duiken. Zo zien we ze onderwater het Mauritshuis, de Ridderzaal en de Passage verkennen, om uiteindelijk bovenwater te komen bij de Scheveningse Pier.

Wouter Vanhaeren (Creative Director Art KOKORO Amsterdam): "De krachtige en tegelijkertijd poëtische onderwaterbeelden, hebben een enorme stopping-power. Zo laten we in een keer zien dat Den Haag en de zee onlosmakelijk verbonden zijn."

Klara Bosma (Campaign Manager Den Haag Marketing): "Veel mensen weten nog niet dat Den Haag zo dichtbij zee ligt. Je staat binnen 10 minuten vanuit de binnenstad met je voeten in de branding! Dat lukt je in geen enkele andere Nederlandse stad. En dat is een ideale combinatie voor een stedentrip: eerst kunst, cultuur, geschiedenis en winkelen. En daarna lekker ontspannen aan het strand."

De toeristische imagocampagne bestaat uit een 25” TVC, drie 15” online pre-rolls en diverse andere online uitingen. De campagne zal internationaal worden uitgerold en te zien zijn in Nederland, Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk.

VERANTWOORDELIJK BIJ GEMEENTE DEN HAAG:

Campaign Manager Den Haag Marketing: Klara Bosma

Propositie Marketeer Den Haag Marketing: Jolijn Weisscher