Sim Only provider Simyo maakt klanten de baas

Nieuwe Simyo campagne van KOKORO Amsterdam heet 'Baas in eigen Bundel'

23 JULI 2013, AMSTERDAM
Vanaf deze zomer zijn de klanten de baas bij Simyo, de Sim Only provider van KPN. Het in januari 2013 gestarte boutique reclamebureau KOKORO Amsterdam werd na een pitch in maart leading agency van Simyo, het Sim Only merk van KPN. De campagne 'Baas in eigen Bundel' is de eerste stap in een nieuwe koers van het merk dat zich door middel van emotie zal onderscheiden in de Sim Only prijsvechtersmarkt. Vanaf 23 juli 2013 start de campagne online, in outdoor, print en social media.

Het in januari 2013 gestarte boutique reclamebureau KOKORO Amsterdam werd na een pitch in maart leading agency van Simyo, het Sim Only merk van KPN. De campagne 'Baas in eigen Bundel' is de eerste campagne voor het merk en zal vanaf 23 juli door heel land te zien zijn in outdoor media, print, social media en eigen kanalen.

De Sim Only markt is een ongerepte prijsvechtersjungle. Grote en kleine merken bieden tegen elkaar op om het laagste tarief op de beste plekken te hebben hangen. De keuze voor de juiste provider wordt er niet makkelijker op, terwijl er naast prijs wel degelijk verschillen zijn.

Simyo is anders dan de andere providers. Simyo is 100% online en via een mobile app of online hebben klanten altijd inzicht in hun kosten, hun verbruik en kunnen bundels maandelijk gratis omhoog of naar beneden worden aangepast.

Merlijn van Vliet, Creative director Copy bij KOKORO legt uit: "De 'Baas in eigen Bundel' campagne haakt in op het gevoel van machteloosheid dat veel mensen bij hun huidige provider ervaren. Ze zijn overgeleverd aan de willekeur van de grote telecombedrijven. En wensen maar één ding: Zelf de controle terugpakken. Eigen baas zijn. Simyo geeft hen precies dát."

Mischa Oudolf, Brand manager Simyo: "Deze campagne laat het hart van Simyo zien, onze drive om zaken anders en beter te doen. De vraag die we onszelf stellen bij het ontwikkelen van nieuwe tools, nieuwe services tot aan de klantenservice: 'Hoe kunnen we onze klanten de touwtjes in handen geven?' "

Opvallend is de keyvisual met een stoere mannen- en een vrouwenbuik waarop de leus 'Baas in Eigen Bundel' staat afgebeeld.

"We refereren bewust aan de oorsprong van de regel, die we qua beeld en uitvoering helemaal naar deze tijd hebben getrokken. Het is daardoor een enorm krachtig beeld dat niemand onberoerd laat.Aldus Wouter Vanhaeren, Creative Director Art bij KOKORO.

De mediadruk ligt met name online. Digitale uitingen dagen gebruikers uit om met de boodschap te interacteren. Vervolgcampagnes staan dit najaar gepland.

Verantwoordelijk bij Simyo:

General Manager: Onno van der Poel