Simyo lanceert reality marketing campagne 'Vraag het een beller'

Nieuwe campagne in samenwerking met echte klanten: de toekomst van reclame?

16 JANUARI 2014, AMSTERDAM
Sim Only provider Simyo doet vandaag wat geen enkel ander telecommerk doet. Twaalf uur lang beantwoorden échte Simyo klanten live vanuit het Simyo kantoor vragen van potentiële klanten. Zonder tussenkomst van het merk delen de klanten hun ervaringen. Via www.simyo.nl/bellers zijn ze de hele dag te volgen. Is 'reality marketing' de toekomst van reclame?

Vandaag beantwoorden echte Simyo klanten vanuit het Simyo kantoor vragen van potentiële klanten. Zonder tussenkomst van het merk delen de Simyo klanten hun ervaringen. De campagne 'Vraag het een Beller' is 12 uur lang via www.simyo.nl/bellers live te volgen.

Het relatief kleine, maar snelgroeiende Simyo plant dit jaar drie grote campagnes waarin haar klanten de hoofdrol spelen. "We denken dat niemand beter kan uitleggen waarom je voor Simyo moet kiezen dan onze eigen klanten", zegt Onno van der Poel, algemeen directeur van Simyo. "Simyo klanten weten zelf heel goed wat het beste bij hun behoeften past. Wij geven ze zoveel mogelijk zelf de tools in handen, zodat ze hun eigen keuzes kunnen maken."

Simyo haalt de hoogste NPS score in de markt. Deze score geeft aan dat Simyo'ers het merk actief promoten onder hun vrienden en kennissen. Het merk scoorde ook tweemaal op rij het hoogste cijfer (8,2) bij de mobiele provider monitor van de Consumentenbond.

Reclamebureau KOKORO Amsterdam is verantwoordelijk voor de campagnes. Rik Heijmen: "Merken die zich durven open te stellen zijn interessant en geloofwaardig. Die transparantie is wat mensen nu en in de toekomst van merken willen voelen."

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Simyo is een Sim Only voordeelprovider die gebruik maakt van het KPN netwerk. Bij Simyo kunnen klanten al hun telecomzaken online regelen: aanmelden, opzeggen, bundels verhogen en verlagen via www.simyo.nl of via de Mijn Simyo App die beschikbaar is voor iPhone of Android.

Citaten
"Simyo klanten weten zelf heel goed wat het beste bij hun behoeften past. Wij geven ze zoveel mogelijk zelf de tools in handen, zodat ze hun eigen keuzes kunnen maken." Onno van der Poel, Algemeen directeur Simyo
"We weten dat Simyo'ers ons merk promoten onder hun vrienden en kennissen. In 2014 gaan we hun enthousiasme actief ondersteunen, in plaats van reguliere reclame. " Mischa Oudolf, Sr marketing manager Simyo
"Merken die zich durven open te stellen zijn interessant en geloofwaardig. Die transparantie is wat mensen nu en in de toekomst van merken willen voelen." Rik Heijmen, reclamebureau KOKORO Amsterdam