Simyo wint 3x op rij prijs voor beste mobiele provider

Mobiele Providermonitor van de Consumentenbond verkiest Simyo als beste mobiele provider

15 JULI 2014
De Mobiele ProviderMonitor van de Consumentenbond heeft op grote schaal de tevredenheid van 9 verschillende providers getest. Sim Only provider Simyo kwam als grote winnaar uit de bus.

6000 klanten van 9 verschillende mobiele providers geven een aantal keer per jaar hun ervaringen door aan de Consumentenbond. Sim Only provider Simyo deed voor de 3e keer op rij mee en kwam ook voor de 3e keer op rij als beste uit de test.

Simyo bellers waarderen hun provider op het onderdeel algemene tevredenheid met een 8,2. KPN, Telfort en Hi volgen in de ranglijst met een 7,8. De deelnemers aan de test lijken het minst tevreden te zijn over Vodafone (7,5) en hekkensluiter Tele2 die een 7,3 kreeg van hun bellers.

Simyo heeft de minste storingen
Naast het hoge tevredenheidcijfer, hebben Simyo klanten ook de minste klachten rondom mobiel internet. Over de gehele testperiode maakte slechts 7% melding van een storing. In februari had slechts 1% last van een storing.

Wat betreft mobiel internet zijn het vooral de klanten van Tele2 die veel storingen ervaren. 21% van de Tele2 klanten gaven storingen door aan de bond.

Groeiende populariteit Sim Only
Doordat Simyo voor de 3e keer op rij als beste uit de test komt, neemt de relatief kleine Sim Only provider toe in populariteit. En lijkt de groeiende Sim Only trend door te zetten.

Citaten
"We zijn blij met deze uitslag. We zijn een kleine provider en geloven in de kracht van tevreden bellers. Want tevreden klanten raden ons aan bij familie en vrienden, waardoor wij geen dure campagnes nodig hebben. Zo houden we onze tarieven laag voor onze klanten." Onno van der Poel, General Manager van Simyo