Frieda Ulsamer de Waard start als Client Service Director/partner bij KOKORO Amsterdam

Per 1 juni versterkt ze het kernteam als Client Service Director/partner

26 MEI 2015, AMSTERDAM
Frieda Ulsamer de Waard treedt per 1 juni aan als Client Service Director/partner bij KOKORO Amsterdam. Voorheen was zij jarenlang werkzaam bij Doom&Dickson, dit bureau verliet ze begin dit jaar. Eerder werkte ze bij diverse reclamebureaus als Publicis/FCA!, Ogilvy en Lintas.

Frieda Ulsamer de Waard treedt aan als Client Service Director/partner bij KOKORO Amsterdam. Vanaf 1 juni versterkt ze de huidige partners Merlijn van Vliet, Wouter Vanhaeren (creatie) en Rik Heijmen (strategie). Voorheen was zij Managing Director bij Doom&Dickson en vervulde diverse account functies bij onder andere FCA! en Ogilvy.

Rik Heijmen: "In januari 2013 zijn we met z'n drieën KOKORO gestart. Zonder klanten, zonder kapitaal, maar met een duidelijke visie: we willen de harten van merken verbinden met de harten van mensen. Om onze visie vorm te geven, wisten we dat we het team wilden versterken met iemand die eenzelfde blik heeft op ondernemerschap en het bouwen van een bedrijf met heldere waarden en normen."

Het relatief jonge bureau was sinds begin dit jaar op zoek naar een vierde partner, na de winst van nieuwe klanten, waaronder Transavia.

Merlijn van Vliet: "We willen binnen enkele jaren het grootste onafhankelijke reclamebureau van Nederland worden. We kunnen nu verder bouwen op een kernteam met elkaar aanvullende competenties en ervaring. Frieda brengt heel ervaring mee, maar bovenal: het is een heel fijn mens."

Frieda Ulsamer de Waard: "Kokoro heeft mijn hart gewonnen en in dit bureau kan ik weer al mijn expertise en enthousiasme kwijt. Met dit sterke team gaan we dit mooie bureau en haar merken verder brengen."

KOKORO Amsterdam is een onafhankelijk reclamebureau dat gelooft dat consumenten kiezen met het hart. Kokoro betekent 'hart, hoofd én geest' in het Japans. We verbinden de harten van merken met de harten van mensen.

KOKORO werkt voor Simyo (KPN), Somfy, NLziet, Transavia en dagblad Trouw, waarvoor ze dit jaar een ADCN lamp won.

Citaten
"Kokoro heeft mijn hart gewonnen en in dit bureau kan ik weer al mijn expertise en enthousiasme kwijt. Met dit sterke team gaan we dit mooie bureau en haar merken verder brengen." Frieda Ulsamer de Waard
"Om onze visie vorm te geven, wisten we dat we het team wilden versterken met iemand die eenzelfde blik heeft op ondernemerschap en het bouwen van een bedrijf met heldere waarden en normen." Rik Heijmen
"We willen binnen enkele jaren het grootste onafhankelijke reclamebureau van Nederland worden. We kunnen nu verder bouwen op een kernteam met elkaar aanvullende competenties en ervaring." Merlijn van Vliet